+31 (0)229 213540   retseemnevah.[antispam].@wsvhoorn.nl

AANGEPAST ZEILEN

aangepast-zeilen-2022-8

Zeilen is voor iedereenook als je een beperking hebt.

Heb je altijd al eens willen zeilen? Wil je kennismaken met deze heerlijke watersport? Maar heb je het door omstandigheden, welke dan ook, niet eerder aangedurfd? Of, ben je al een ervaren zeiler en wil je dit vaker doen?
WSV Hoorn zorgt ervoor dat ook jij kunt (leren) zeilen! Enthousiast en nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op en kom naar onze zeildagen.

Veiligheid staat voorop

De Watersportvereniging Hoorn organiseert zeildagen waar deelnemers onder begeleiding kennis kunnen maken met zelfstandig zeilen op het Markermeer.
De deelnemers maken tijdens de zeildagen kennis met de zeilsport. Er wordt gevaren in Hansa 303, 303s of in een Skud. Deze boten kunnen niet omslaan en niet zinken. Als je nog niet zelfstandig kan zeilen gaat er altijd een instructeur mee. Daarnaast word je ook nog begeleid door vrijwilligers in een volgboot.
Iedereen draagt een reddingvest. De vrijwilligers zijn er om alle vragen te beantwoorden en assistentie te verlenen. Met andere woorden: “Veiligheid staat voorop”.

aangepast-zeilen-2022-7

Alle ingrediƫnten voor een heerlijke zeildag

Er zijn voorzieningen waarmee iedereen aan boord kan komen. De speciaal ontworpen bootjes kunnen worden aangepast aan specifieke wensen. Bijvoorbeeld: voor mensen met weinig zitbalans worden de boten voorzien van een speciaal zitje, kussens en schuimrubber.

Locatie

De zeildagen vinden plaats bij Watersportvereniging Hoorn aan het Julianapark 1 in Hoorn. Er is een aangepast toilet en een traplift naar de kantine.

aangepast-zeilen-2022-4

Meld je nu aan

Heb je een lichamelijke beperking en wil je graag (leren) zeilen? Meld je dan aan voor een of meer unieke zeildagen. De eerste keer deelnemen is gratis. Daarna is een bijdrage in de kosten
van €15,- voor de Hansa 303. Je mag dan 1½ uur zeilen. In de SKUD wordt
er voor €25,- 2 uur gevaren.
Dit is voornamelijk ter dekking van de directe kosten zoals de brandstof voor de begeleidingsboten en onderhoud van het materiaal. Meer informatie over aangepast zeilen (en leuke video’s) lees je op www.sailability.nl.

Volg ons of mail ons

aangepast-zeilen-2022-9

Aanmelden voor je eerste keer zeilen, stuur dan een e-mail.

Schrijf je in voor de zeildagen

MEI
1e zeildag

MEI
2e zeildag

3e zeildag

4e zeildag

5e zeildag

6e zeildag

AUG
7e zeildag

AUG
8e zeildag

SEP
9e zeildag

SEP
10e zeildag

aangepast-zeilen-2022-3

Kom ons helpen!

Wij zijn altijd op zoek naar vrijwilligers. Als vrijwilliger help je bij het op- en aftuigen van de boten, het in- en uitstappen van de zeilers en het instrueren en/of begeleiden van de zeilers op het water.

Vrijwillig in je eigen tijd

Als vrijwilliger ben jij een aantal van de zeildagen actief. Jij bepaalt zelf je agenda en jouw mogelijkheden.

word-vrijwilliger

Wie zoeken we?

Mensen die een rubberboot mogen besturen (Klein Vaarbewijs 2) en/of ervaren zeilers zijn die instructie kunnen geven zijn van harte welkom. Mocht je deze capaciteiten niet of nog niet voldoende hebben meld je dan toch aan. Misschien kan jij meehelpen als assistent op een volgboot, hulp aan wal of zorgbegeleider.