+31 (0)229 213540   retseemnevah.[antispam].@wsvhoorn.nl

ZEILPAS

Zeilen zonder zorgen

De twee J22's zijn het hele jaar beschikbaar, de Laser Radiaal is beschikbaar vanaf eind april tot eind september.

2021-j22-nr-5

Achtergrond

De achtergrond van dit initiatief is om nieuwe leden te werven, maar ook om jeugdleden binnen onze verenging te behouden. We zien een tendens dat vooral jonge mensen geen boot meer aanschaffen, maar wel graag willen zeilen. In navolging van andere verenigingen de zeilpascommissie opgericht. Deze commissie zorgt ervoor dat leden, die geen eigen boot bezitten, toch kunnen zeilen.

Boten ook te gebruiken voor (club)wedstijden

De boten kunnen ook gebruikt worden om wedstrijden te varen. Het zou mooi zijn als er bijvoorbeeld een (jeugd)team ontstaat die met de J22’s meedoet met de clubwedstrijden.

2021-j22-nr-6

Wat kost het?

De prijs van een zeilpas bedraagt voor leden en begunstigers € 242,00 en jeugdleden betalen € 121,00 per jaar. Dit is exclusief lidmaatschap.

2021-j22-nr-1

Hoe werkt het?

Om deze boten te gebruiken kunnen leden van WSV Hoorn een zeilpas aanschaffen. Via een online reserveringsysteem kunnen ze dan de boten reserveren en er zelf mee varen. U haalt de spullen die u nodig heeft zelf en gaat heerlijk zeilen. Bij terugkomst bent u verantwoordelijk dat u het schip schoon en netjes achterlaat en de spullen weer opruimt.

Hoe reserveer ik een boot?

De zeilpas kent een reserveringssysteem op deze site waarmee u vast kunt leggen welke boot u wanneer wilt gebruiken. Dit kan wanneer de boten niet geblokt zijn door een andere zeilpashouder of door de vereniging voor een evenement. U kunt in principe een boot voor een dagdeel reserveren: in de ochtend, middag of avond.

2021-j22-nr-4

Zeilpascommissie

De zeilpascommissie bestaat uit de volgende personen:

* Jos van Kerckhoven
* Beert Wassenaar
* Klaas Poeze
* Peter Zomerdijk
* Jens Odinga

Heb je vragen over de zeilpas?