+31 (0)229 213540   retseemnevah.[antispam].@wsvhoorn.nl

ROUTE EN HAVEN

Route via land

Het adres van onze haven is: Julianapark 1, 1621 MR Hoorn

Komt u met de auto? Zet u navigatie op: ABC Hoorn of kijk op:

Google maps.

Route via water

Hoorn ligt aan de Noordzijde van het Hoornse Hop. De stad is de moeite waard en is uitstekend aan te varen met vrijwel iedere wind. Ook ideaal als uitvalsbasis voor bezoek aan het achterland; bijvoorbeeld Amsterdam (25 min per trein). Als u vanaf Enkhuizen komt dient u even op te letten bij de Nek. Houd enige afstand van de kustlijn en er is niets aan de hand.

Bij Hoorn aangekomen vaart u tussen de havenlichten door. Vervolgens kunt u kiezen uit diverse jachthavens. Als u doorvaart richting Hoofdtoren, dan vindt u daar de jachthaven van de WSV Hoorn met meldsteiger aan stuurboordzijde (voor de sluis rechtsaf).

Het in de zomermaanden woekerende Fonteinkruid kun u makkelijk vermijden door bij af- en aanvaart van Hoorn de gele sportboeien aan te houden en zo de westwal van het Hoornse Hop vrij te varen.

route-via-water 3

plattegrong-jpeg-980x695

Onze haven

Bij aankomst meert u af bij de meldsteiger en meld u zich bij een van onze havenmeesters.

Onze havenmeesters zijn Richard de Rooij, Heidi Nieuwboer en gedurende het winterseizoen Kees Ridder en hebben als zodanig de dagelijks leiding over alle activiteiten op de haven.

Zij zijn te vinden in het havenkantoor gevestigd op de begane grond in het clubhuis/restaurant De Loods. U kunt bij hen terecht voor het toewijzen van een ligplaats, het takelen van een schip (tot 1.500 kg) of het stallen van een trailer.

Havenkantoor/clubgebouw/restaurant De Loods

• Douches dames/heren 24 uur toegankelijk*
  • Toiletten dames/heren/invaliden 24 uur toegankelijk*
  • Wasmachine en wasdroger overdag toegankelijk*
  • Balie havenmeester (zomer 08.00-18.00 uur/winter 09:00-17:00 uur)
  • Betalen liggeld (contant of PIN)
  • Wifi toegang (login en password)
  • Informatie
  • Toegang tot restaurant (event. met stoellift)

*De code van de nachtdeur geeft toegang tot het clubhuis alsmede de loopdeur van het hek voor toegang tot het haventerrein indien de poort is gesloten. De code staat op uw havenbrief vermeld.

havenkantoor

Overige faciliteiten

• Houten steigers
  • Golfbreker
  • Water (gratis) en stroom op de steigers
  • Wifi in de hele haven (gratis toegang met inlog en password, te verkrijgen bij de balie)
  • Grote afvalcontainer (gescheiden afval)
  • Vuilwaterpomp
  • Stortplaats chemisch toilet
  • Restaurant “De Loods” gevestigd op 1e etage van het clubhuis is in de zomermaanden geopend. Voor openingstijden zomerseizoen vraag de havenmeester.